Tìm kiếm:
TRANG NHÀ
Giới thiệu VNEDU.ORG
Điều khoản và bản quyền
Liên lạc VNEDU
TRẮC NGHIỆM TRỰC TUYẾN
---Công Cụ:---
Soạn Biểu thức
Bảng màu HTML
Ký hiệu đặc biệt 01
Ký hiệu đặc biệt 02
Ký hiệu đặc biệt 03
Ký hiệu đặc biệt 04
Ký hiệu đặc biệt 05
Ký hiệu đặc biệt 06
Ký hiệu đặc biệt 07
Ký hiệu đặc biệt [Toán]
Tin Học   ||  Căn Bản    Văn Phòng    Hệ Thống - Mạng    Phần Mềm Ứng Dụng    Kỹ thuật số    Lập trình    SQL  

Trắc Nghiệm Công Nghệ Phần Mềm (English) - Bài 48
Ngày làm bài: Hôm nay lúc 22:37:38 (Server time)
Số câu hỏi: 10.   Tổng điểm: 10
Yêu cầu hoàn thành: 60 phút.
Thời gian còn lại: 
Cỡ chữ câu hỏi:  Cỡ chữ đáp án:


1-
The major areas of problem decomposition during the project scoping activity are the?
  A - 
software process model
  B - 
functionality to be delivered
  C - 
process used to deliver functionality
  D - 
Both b and c
2-
When can selected common process framework activities be omitted during process decomposition?
  A - 
rapid prototyping does not require their use
  B - 
never—the activities should always occur
  C - 
any time the software is mission critical
  D - 
when the project is extremely small in size
3-
How does a software project manager need to act to minimize the risk of software failure?
  A - 
double the project team size
  B - 
start on the right foot
  C - 
track progress
  D - 
Both b and c
4-
Which of these are critical practices for performance-based project management?
  A - 
defect tracking against quality targets
  B - 
empirical cost estimation
  C - 
formal risk management
  D - 
All of above
5-
As software-based systems become more complex, the number of people involved in their development increases. In order to accommodate large number of software engineers working on a software project, we must ?
  A - 
Improve our methods of communication
  B - 
Make the process quite rigid
  C - 
Use only agile process models
  D - 
All of the above.
6-
It's likely that the process model of preference for most software teams as we move into the 21st century will be ?
  A - 
Linear sequential models
  B - 
Spiral models
  C - 
Agile, incremental models
  D - 
Formal models
7-
When we refer to knowledge in the context of information technology, we mean ?
  A - 
Raw data that has special meaning
  B - 
Information that has business meaning
  C - 
Unrelated pieces of information
  D - 
Data or information from different contexts that can be associated with one another
8-
"Technology push" means ?
  A - 
developing one technology leads to the development of even more advanced technologies
  B - 
a market must be pushed to recognize the need for a given technology
  C - 
developed must be pushed to adopt processes that allows them to use the technology
  D - 
None of the above
9-
Which of the following subject areas is not mentioned as part of the Software Engineering Code of Ethics and Practices?
  A - 
modeling
  B - 
management
  C - 
client
  D - 
product
10-
Which of the following rules should a software engineer apply as he/she performs software work?
  A - 
Never steal data for personal gain.
  B - 
Never distribute or sell proprietary information obtained as part of your work on a software project.
  C - 
Never maliciously destroy or modify another person's programs, files, or data, Never violate the privacy of an individual, a group, or an organization.
  D - 
All of the above
 
[Người đăng: Thành Lãm - ST]
Ghé thăm Kênh của Vị Sư "hai lần chết đi sống lại"
Tu Si Chau Soc Thon

https://www.youtube.com/channel/UCoyC9WTTVR-M3qpTKKEXGnQ

Chau Soc Thon Official Channel


Phong Bảo Official
Phong Bao Official
Xem Nhiều nhất
Trắc Nghiệm UML - Bài 07
Trắc Nghiệm UML - Bài 09
Trắc Nghiệm UML - Bài 04
Trắc nghiệm AutoCAD - Bài 02
Trắc Nghiệm UML - Bài 01
Trắc Nghiệm UML - Bài 03
Trắc Nghiệm Corel Draw - Bài 02
Trắc Nghiệm Corel Draw - Bài 05
Trắc nghiệm AutoCAD - Bài 01
Trắc Nghiệm Corel Draw - Bài 01
Trắc Nghiệm UML - Bài 06
Trắc Nghiệm UML - Bài 13
Trắc Nghiệm UML - Bài 14
Trắc Nghiệm UML - Bài 02
Trắc Nghiệm UML - Bài 05
Trắc nghiệm AutoCAD - Bài 03
Trắc Nghiệm UML - Bài 10
Trắc Nghiệm Corel Draw - Bài 03
Trắc Nghiệm UML - Bài 11
Trắc Nghiệm UML - Bài 08
Đề Xuất
Trắc Nghiệm UML - Bài 24
Trắc Nghiệm Kỹ Nghệ Phần Mềm - Bài 08
Trắc Nghiệm UML - Bài 47
Trắc Nghiệm UML - Bài 52
Trắc Nghiệm UML - Bài 40
Trắc Nghiệm Công Nghệ Phần Mềm (English) - Bài 33
Trắc Nghiệm UML - Bài 43
Trắc Nghiệm Kỹ Nghệ Phần Mềm - Bài 14
Trắc Nghiệm UML - Bài 46
Trắc Nghiệm Công Nghệ Phần Mềm (English) - Bài 02
Trắc nghiệm PhotoShop - Bài 23
Trắc Nghiệm UML - Bài 34
Trắc nghiệm PhotoShop - Bài 29
Trắc Nghiệm Dreamweaver - Bài 02
Trắc Nghiệm HDJ - Bài 13
Trắc nghiệm PhotoShop - Bài 16
Trắc Nghiệm Công Nghệ Phần Mềm (English) - Bài 12
Trắc nghiệm AutoCAD - Bài 02
Trắc Nghiệm UML - Bài 06
Trắc nghiệm PhotoShop - Bài 06
Phát triển hệ thống: TRƯƠNG HỮU ĐỨC - Phiên bản 3.0 - © Copyright 2013 - 2024 - VNEDU.ORG

free counters